İletişim

ben@bilaltastan.com.tr

En Etkili Dijital Pazarlama Yaklasimlari

En etkili dijital pazarlama yaklaşımları ile daha isabetli kurgular oluşturabilir, hedefe yönelik daha net ve keskin stratejiler geliştirebilirsiniz. Giderek geleneksel pazarlamadan daha fazla önem kazanan dijital pazarlama, firmaların ve markaların çağa ayak uydurmasında kritik bir rol üstleniyor.

Ne var ki bir de, ‘dijital pazarlamaya ayak uydurmayı’ bilmek gerekiyor. Bunun yolu ise yeniliklere, modern gerekliliklere ve yeni dinamiklere uygun dijital pazarlama yaklaşımlarını bilmekten geçiyor.

En Etkili 3 Dijital Pazarlama Yaklaşımı:

Şüphesiz dijital içerikler, hedef kitlelerce (özellikle bursa reklam ajansları)büyük bir hızla tüketiliyor. Bu; metin tabanlı reklamlardan videolara, çarpıcı görsellerden blog yazılarına kadar geniş bir yelpazeyi kapsıyor.

Hangi formatların markanız için en doğru olduğunu belirlemek, marka konseptinizle uyumlu fikirleri yakalamak ve bunları başarıyla uygulamak için dijital pazarlama yaklaşımlarını bilmeye ihtiyacınız var. Dijital strateji danışmanı Bilal Taştan olarak temel aldığım 3 yaklaşımı kısaca anlatmak istiyorum:

En Etkili 3 Dijital Pazarlama Yaklasimi
En Etkili 3 Dijital Pazarlama Yaklasimi

1. İçerik:

Sanıyorum ki, ‘içerik kraldır.’ Sözünü duymayan yoktur. Bundan dolayı en etkili dijital pazarlama yaklaşımları arasında da içerik başı çeker. Bu noktada odağınızı hızlı tüketilebilir, ilgi çekici içeriklere kaydırmanız önem taşır.

Yeni müşteriler edinmek ve mevcut müşterilerinizi elde tutarak marka sadakatini artırmak istiyorsanız, içerikte özgünlükten ve kaliteden taviz vermeyin. Reklam ve pazarlama çalışmalarının kullanıcı deneyimini ön planda tutan içerikler üzerine kurulduğunu unutmayın.

Güzel bir reklamla binlerce insanı sitenize veya sosyal medya hesabınıza yönlendirebilirsiniz. Fakat onlar geldiği yerde kayda değer içerikler bulamazsa, büyük bir hayal kırıklığı yaşayacaklardır.

Bunun için tüketicilerin işine yarayacak içerikler üretin. Bunlar bir yandan onlara markanızı, ürün ve hizmetlerinizi tanıtsın; diğer taraftan yararlı bilgiler versin veya onları eğlendirsin. İkisini birlikte başaracak etkileyici içerikler oluşturmak suretiyle potansiyel müşteriyi daimi müşteriye dönüştürebilirsiniz.

2. Farkındalık:

Yatırımlardan en iyi şekilde faydalanmak, dijital temas noktalarını artırmak için farkındalık modelini esas almak önemlidir. Bu, daha fazla kişiyi sizden haberdar ederek farkındalıklarını artırmaya yöneliktir.

Söz konusu yaklaşımı dijital pazarlama stratejilerinize entegre etmek istiyorsanız, en düşük maliyetle en geniş hedef kitleye ulaşmak için farklı yollar denemelisiniz. Dijital ajanslar bursa için dijital platformlar kadar geleneksel medyadan da yararlanmayı bilmeli, kreatif mesajlar vermeye odaklanmalısınız. Farkındalığı geliştirme adına viral reklamlar ve influancerlarla işbirlik gibi yöntemlere de başvurabilirsiniz.

3. Performans:

Dönüşüm hunisinin en alt basamağından başlayarak ile en üst basamağına kadar tüm merdivenleri sağlam inşa etmeniz gerekir. Bu ise öncelikle performansa ağırlık vermeyi gerektirir.

Söz konusu yaklaşımı benimseyen markalar pazarlama hunisini bölümlere ayırır ve her parça için belirli hedefler tanımlar. Böylece huni genelinde geçerli bir pazarlama ekosistemi meydana getirilmiş olur. Öte yandan her platform için farklı reklam stratejilerine ve kampanyalarına da ihtiyaç vardır.

Aylık ve 3 aylık bütçe planlamaları yapılmalı, periyodik içerik takvimleri hazırlanmalı, diğer faaliyetler de böyle belli zaman aralıkları doğrultusunda planlanmalıdır. Performansı görmek ve analiz etmek için A/B testlerinden, ölçümleme ve raporlama araçlarından yararlanılmalıdır.

Ben dijital strateji uzmanı Bilal Taştan olarak şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki, ne kadar başarı elde ederseniz edin performans yaklaşımından vazgeçmemelisiniz. Çünkü her başarının daha iyisi, her adımın daha ötesi vardır. Bunun için faaliyetlerinizin geri dönüşümlerini değerlendirmekten ve daha fazlasını hedeflemekten geri durmayın. Hiçbir zaman kendinizi yeterli görmeyerek hep daha yükseklerde yer almayı hedefleyin.

Hangi Dijital Pazarlama Yaklasimi Daha Etkili
Hangi Dijital Pazarlama Yaklasimi Daha Etkili

Hangi Dijital Pazarlama Yaklaşımı Daha Etkili?

Markaya, sektöre, ihtiyaçlara, hedef kitleye ve beklentilere göre en etkili dijital pazarlama yaklaşımları farklılık gösteriyor. Büyüme ve gelişimin anahtarlarını elinizde tutmak istiyorsanız, stratejilerinizi oluştururken hangi yaklaşımları prensip edineceğinize doğru belirlemelisiniz.

Bunu yapmanın en kolay yöntemi ise, profesyonel bir strateji danışmanının rehberliğinde ilerlemektir. Yoksa markanız için geri dönülemez hatalara yol açabilirsiniz. Unutmayın ki; ‘hayalleriniz’ bir yapboz tahtası, ‘prestij ve itibar’ ise kaybedince yenisini alabileceğiniz bir eşya değil! O nedenle dijital pazarlama alanında işinizi şansa bırakmayın ve bir profesyonelin yönlendirmelerine göre hareket edin.

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir