Dijital strateji optimizasyonu, dönüşüm odaklı yaklaşımlar esas alınarak gerçekleştirilmelidir. Çünkü optimizasyonun amacı geri dönüşüm oranlarını artırmaktır. Bu; listeye kayıt, abonelik, form doldurma, satış ve benzeri tüm faaliyetler bursa reklam ajansları için geçerlidir.
Tabii ki her şeyden önce bir web sitesindeki sayfaların bütünlük sergilemesi, marka standartlarını ve kullanıcı beklentilerini karşılaması gerekir. Fakat bunlara verilen önem, potansiyel müşterileri artırmaya yönelik çalışmalara verilen değeri gölgede bırakmamalıdır.
Satışlarınızı artırmak ve müşteri ağınızı genişletmek istiyorsanız, dijital stratejilerinizi bu yönde optimize etmelisiniz.
Daha Fazla Dönüşüm için Dijital Strateji Optimizasyonu Nasıl Yapılır?
Bu noktada sektörel yenilikleri ve aktiflik gösterilen dijital platformların algoritmalarını dikkate almak önemlidir. Bu işte profesyonelleşmiş ve büyük markalardan değerli referanslar kazanmış Tam Kare kurucusu Bilal Taştan olarak dönüşüme yönelik optimizasyon önerilerimi şöyle sıralayabilirim:
1. Yerel Kitleleri Düşünün:
Sosyal medya ve internet sayfalarınızı öncelikle belirli bölgelerde yaşayan kullanıcılar ve bursa reklam ajansı için optimize etmeyi deneyin. İşletmenizin direkt olarak hedef aldığı yerel kitleyi ilk öncelik kabul edin. Bunu başarırsanız, ulusal ve küresel alanda da başarıya ulaşmanız daha kolay olacaktır.
Böylelikle daha isabetli stratejiler kurgulayabilir, ürün ve hizmetlerinizle ilgilenme ihtimâli yüksek olan kişilere daha rahat erişirsiniz. Rekabet alanını daraltır, buna karşılık bilinirliğinizi kısa sürede artırırsınız.
2. Harekete Geçirici Mesajlardan Yararlanın:
Web sitelerinin açılış sayfaları başta olmak üzere, harekete geçirici mesajlar her yerde tıklama isteğini teşvik eder. ‘Hemen arayın! Şimdi sipariş verin!’ gibi butonlar kullanıcılarda eyleme geçme dürtüsü uyandırarak satış oranınızın yükselmesine yardım edebilir.
3. Site Hızını Artırın:
Araştırmalar, 2-3 saniyeden daha uzun sürede açılan sayfalarda hemen çıkma oranının daha fazla olduğunu ortaya koymuştur. Bu demek oluyor ki, dijital strateji optimizasyonu kapsamında site hızına önem vermek bir zorunluluktur.
Dikkat süresi kısa, tahammülü az, vakti kısıtlı ve işi acele olan insanlar sitenizin yüklenmesi için beklemek yerine farklı bir alternatife yönelmeyi tercih edeceklerdir. Onları kaçırmak istemiyorsanız, sayfalarınızın hızlı yüklendiğinden emin olmalısınız.
4. Push Bildirimlerini Etkinleştirin:
Bu araç, doğrudan masaüstüne veya telefona ânında bildirim göndermenizi sağlar. Dönüşüm odaklı dijital strateji optimizasyonu için son derece etkilidir. Çünkü kullanıcı çevrimiçi olur olmaz hemen dikkatini çeker.
Yalnız bunu sadece önemli satışlar veya güncellemeler için kullanmalısınız. Yoksa insanlara rahatsızlık verir. Göndereceğiniz mesajların mümkün mertebe müşteriye özel, kişiselleştirilmiş şeyler olmasına da özen göstermelisiniz.
5. Samimi Olmaktan Korkmayın:
Kurumsallığa zarar vermeden üslûbunuza biraz samimiyet katabilirsiniz. Böylece güvenilirlik algısı meydana getirir ve kullanıcılarla aranızdaki bağı güçlendirirsiniz. İnsanlar kendinizi markanıza yakın hisseder. Bu da sizi tercih etme olasılıklarını yükseltir. Özetle, müşteri adaylarını sadık müşteriye dönüştürmek için, markanızın insânî yönlerini ön plana çıkarmayı ihmâl etmemelisiniz.
Şahsımdan örnek verecek olursam, ölçülü samimiyetin büyük faydasını gördüğümü söyleyebilirim. İnsanlar beni yalnız dijital strateji uzmanı Bilal Taştan diye değil, yol arkadaşı olarak da görebiliyor. Zaten bu alandaki uzmanlığın amacı da insanlara yol göstermek, çevrimiçi ortamdaki hedeflerine ulaşabilmeleri için onlara kılavuzluk etmek…
6. Kullanıcı Deneyimine Önem Verin:
Yaptığınız dijital strateji optimizasyonu hedeflerinizi gerçeğe dönüştürme noktasında işe yarasın istiyorsanız, kullanıcı deneyiminin her şey olduğunu aklınızdan çıkarmayın. Bunun için web sitenizdeki tüm öğelerin birbiriyle uyum sergilediğinden, sayfaların sorunsuz çalıştığından emin olun.
Unutmayın ki hiçbir kullanıcı, aradığı şeyi bulabilmek için sitenizde uzun uzun dolaşmaz. Onlara istediklerini –deyim yerindeyse- altın tepside sunmalısınız. Yani bilgiyi hem hızlı erişilebilir ve pratik, hem de albenili hâle getirmelisiniz.
7. Çekici İçerikler Oluşturun:
Hedef kitleniz kimlerden oluşuyor? En çok nelerden hoşlanıyor? Neleri ilginç buluyorlar? Bu soruların cevabını belirleyerek onları yakından tanıyın. Daha sonra dijital strateji optimizasyonu ve dönüşüm artırma alanındaki çalışmalarınızı bu doğrultuda şekillendirin.
İçeriğiniz hedef kitlenin beklentileriyle ne derece alâkalı, onların ihtiyaçlarına ne kadar hitap ediyorsa dönüşüm alma ihtimâliniz o denli güçlü olur.
8. Yeniden Pazarlamaya Ağırlık Verin:
E-ticaret sitelerindeki en büyük sorunlardan biri, sepet adımına kadar gelen kullanıcıların herhangi bir nedenle satın alımdan vazgeçmesi ve sepeti terk etmesidir. Yeniden pazarlama kampanyalarına odaklanmak, fikrini değiştiren kullanıcıları tekrar ikna etmenin en iyi yoludur. Bu noktada çerez ve sepet verilerinden yardım alabilir, yeniden hedefleme reklamlarını ve e-posta marketing yöntemini kullanarak onları geri çağırabilirsiniz.
9. A/B Testleri Uygulayın:
Gerçekleştirdiğiniz testlerden hangilerinin işe yaradığını görmek için hepsini deneyin ve sonuçları ölçümleyip analiz edin.
Farklı reklam metinleri, formlar, mesajlar, açılış sayfaları ve daha yüzlerce alternatif… Bunlar arasında kaybolup gitmemek için A/B testi uygulamasından faydalanmayı seçebilirsiniz.
Peki, tüm bunlarla aynı anda nasıl başa çıkabilir ve hepsini verimli bir şekilde uygulayabilirsiniz? Cevap basit: Profesyonel bir dijital strateji uzmanı ile çalışarak…
O, sizin için hem doğru malzemeleri bulacak, hem tarifin nasıl yapılacağını adım adım anlatacak. Size düşen tek şey ise yemeği gösterildiği gibi yapmaktan ibaret olacak…